Integrale hatha yoga

Door bewustwording van lichaam en geest kan men leren ontspannen, wordt de concentratie en het evenwicht verbeterd en tevens de conditie van het lichaam. De yogalessen zijn een combinatie zijn van hatha yoga, pranayama (ademoefeningen) en meditatie.

Waarom integrale hatha yoga?
• optimale ontspanning
• bewust en goed ademen
• gezonde lichaamshouding
• figuur verbetering
• het lichaam wordt soepel en sterk
• voor een uitgerust en evenwichtig gevoel

Schrijf je direct in!

Volwassenyoga bij De YogaSchool

Peuter en kleuter yoga

 Voor peuters en kleuters van 2 tot 4 jaar geeft de YogaSchool les in yoga. Voor vaders, moeders, (oppas)opa’s en oma’s; kortom iedereen die een uurtje kwaliteit-tijd met zijn kind wil. We doen leuke yogaspelletjes, liedjes, verhaaltjes en ontspanningsoefeningen.

Waarom?

  • kwaliteit tijd (groot)ouder/kind, veel plezier samen
  • spelenderwijs yogahoudingen leren
  • leren ontspannen, rustig worden
  • bewust worden van lichaam en ademhaling
  • concentratieverbetering
  • contact met andere kinderen, andere (groot)ouders

Schrijf je direct in!

Peuter en kleuter yoga bij de YogaSchool in Poortugaal

 

Kinderyoga

Tijdens kinderyoga hebben kinderen plezier met creatief spel, zang, dans. Door middel van yoga lichaamshoudingen, ademhalings-, concentratie en visualisatieoefeningen leren kinderen bij de YogaSchool ontspannen.

Waarom yoga voor kinderen?

  • Leren ontspannen
  • Bewust worden van lichaam en ademhaling
  • Zelfvertrouwen en eigenwaarde vergroten
  • Concentratieverbetering
  • Rustig worden
  • Beter slapen
  • Bewegen zonder competitie
  • Voor een soepel en sterk lichaam

Schrijf je direct in!

Kinderyoga bij de YogaSchool

 

Tieneryoga

Bij de YogaSchool kun je voor elke leeftijd terecht, dus ook tieneryoga (van 12 tot 17 jaar). Maar wat is tieneryoga? Als je soms onzeker bent over je uiterlijk, je vrienden, school, toetsen enz. Als tiener ga je door een van de vreemdste en opwindendste, soms vervelende, maar ook heel leuke perioden van je leven. Soms is het heerlijk om echt even niets te hoeven, yoga kan je hierbij helpen!

  • leren ontspannen
  • bewust worden van lichaam en ademhaling
  • zelfvertrouwen en eigenwaarde vergroten
  • concentratieverbetering
  • rustig worden
  • beter slapen
  • bewegen zonder competitie voor een soepel en sterk lichaam

Schrijf je direct in!

Tieneryoga- De YogaSchool

Zwangerschapsyoga

Als aankomende moeder wil je natuurlijk optimaal genieten van je zwangerschap. Zwangerschapsyoga helpt jou daarbij om je fysiek en geestelijk op de geboorte van je kind voor te bereiden. De YogaSchool geeft yoga met ontspanning- en ademhalingsoefeningen, speciaal aangepast aan de zwangerschapsperiode. Ook staan er lichte meditaties op het programma om in contact te komen met de stilte in jezelf. De ongeboren baby is heel ontvankelijk voor de lichamelijke en geestelijke toestand van vooral de moeder en ook van de vader. Door deze yoga leer je hiervan bewust te zijn en deze te beïnvloeden. Voor het kind wordt een basis gelegd voor een harmonieuze ontwikkeling, die zal doorwerken in het verdere leven.

Wanneer kan men deelnemen?

Er kan op elk moment van de zwangerschap aan de lessen worden deelgenomen. Hoe eerder men komt, des te beter kan men zich geestelijk en lichamelijk voorbereiden. Gebruikelijk start men tussen de 20e en 25e week van de zwangerschap, maar eerder of later kan natuurlijk ook.

Neem je partner mee!

Er zijn een aantal data waarop de partners mee mogen. In plaats van de partner mogen de dames ook een (vriend)in, moeder, vader, broer, zus enz meenemen. Op beide locaties kunnen lessen gevolgd worden. Dus mocht je niet mee willen doen met de partner les, dan kan in die week op de andere locatie de reguliere les gevolgd worden. En andersom ook; als je een extra partner-les wilt. Wel even met de docente overleggen.

De data voor partnerlessen zijn als volgt:
Spijkenisse: 18 mei 2017
Poortugaal: 7 april en 16 juni 2017

De YogaSchool - Zwangerschapsyoga

Babymassage

Nieuw bij de YogaSchool… Babymassage! Voor baby’s vanaf 6 weken. Al vanaf de eerste ademhaling speelt aanraking een belangrijk rol in het leven van een baby. Babymassage is een gerichte vorm van liefdevolle aanraking. Een manier om je liefde voor je kindje te laten voelen. Bij de YogaSchool geven we nu ook les voor de allerkleinsten.

Waarom babymassage? Er zijn verschillende redenen om babymassage te doen. Het dient voor ontspanning, ondersteuning, gezondheid en lekker slapen. Daarnaast leer je ook de lichaamstaal van je baby kennen.

Ontspanning
Zowel het geven van, als het ontvangen van een massage, is rustgevend en ontspannend. Ben jij zelf gespannen dan voelt de baby dat. De baby wordt daardoor ook gespannen wat resulteert tot huilen, waardoor jij als moeder nog meer spanning krijgt. Door met regelmaat massage te geven wordt niet alleen je baby rustig en vrolijk, maar ook jij zelf.

Gezondheid
Door regelmatig te masseren ondersteun je de ontwikkeling en de motoriek van je baby. De baby wordt zich meer bewust van zijn eigen lijfje, van zijn armen en handjes, benen en voetjes. Groeipijntjes kunnen worden aangepakt en buikkrampjes kunnen verminderen. Masseren is niet alleen gezond voor de buitenkant, de huid, maar ook het immuunsysteem wordt versterkt. Zeker in combinatie met voetreflexzonetherapie. De voeten staan in relatie met het lichaam. Door massage van de voeten kun je de gezondheid van je kindje activeren.

Lekker slapen
Een ander bijkomend voordeel is dat veel baby’s beter slapen. Ook baby’s die veel aan korte slaapjes doen, daarnaast slapen ze ook rustiger in.

Tips voor tijdens de les

Doe gemakkelijke zittende kleding aan en neem 2 handdoeken mee. Houdt rekening dat eigen kleding ‘vies’ mag worden i.v.m. olie (krijg je in de les). Neem daarnaast de gebruikelijke spullen mee zoals extra pampers, kleertjes en eventueel een flesje drinken. Vanwege beperkte ruimte zoveel mogelijk je kindje in maxicosi mee naar binnen te nemen.

Tarief en betaling
Het is een cursus van 5 lessen voor € 75,-
Het volledige bedrag moet voor aanvang van de eerste les overgemaakt worden op De YogaSchool NL39 RABO 0148 8317 88 o.v.v. baby massage, je naam en de naam van de baby.

Wanneer?
De eerstvolgende cursus start weer op zaterdag 6 mei. De cursusdata daarna zijn 13, 20, 27 mei en 10 juni de laatste.

Schrijf je direct in!

 

babymassage

Adem en ontspanningsyoga

Adem en ontspanningsyoga (ook wel bekend als de methode van Dixhoorn) is een heel rustige vorm van yoga en bijzonder geschikt voor mensen die Hatha yoga te zwaar vinden. Ook bij ademhalings- en longproblemen is deze les heel prettig. De les bestaat uit rustige oefeningen waarbij bewegingen herhaald worden. Dit geeft soepelheid in de spieren en gewrichten en verbetert de concentratie. Een ander doel van de les is om de ademhaling te verbeteren; onder andere door ademhalingsoefeningen te doen. Bij beide lessen staat de ademhaling centraal.

Schrijf je direct in!

Adem en ontspanningsyoga de YogaSchool Hoogvliet Spijkenisse

Stoelyoga

Yoga op een stoel i.p.v. op een matje.
Door met plezier te bewegen en te kijken naar de mogelijkheden in plaats van beperkingen wordt de lichamelijke en geestelijke gezondheid verbeterd. Geestelijk en lichamelijk welzijn gaan hand in hand. Voldoende ontspanning, beweging en een positieve instelling zijn belangrijk. Zeker als u ouder wordt of (tijdelijk) wat minder bewegingsmogelijkheden hebt. Yoga helpt, ook als u yoga beoefend op een stoel in plaats van op een matje. Ook staande yoga houdingen kunnen met of zonder steun van de stoel worden uitgevoerd. De keuze is aan u.

  • Zelfvertrouwen en eigenwaarde vergroten
  • Meer ontspanning en rust
  • Beter concentratievermogen
  • Minder pijn en beter slapen
  • Een soepeler en sterker lichaam
  • Beter evenwicht en coördinatievermogen
  • Meer energie
  • Bewust wording van het lichaam en ademhaling

Schrijf je direct in!

Stoelyoga Yogaschool Poortugaal Spijkenisse

Meditatieve yoga

Meditatieve yoga is een vorm van yoga waar de nadruk meer ligt op het meditatieve gedeelte, dan op het fysieke gedeelte. Yoga helpt je om naar de innerlijke stilte te keren. Deze stilte is ons van nature gegeven, maar door onze ervaringen en het leven van alledag is het vaak moeilijk om in onze natuurlijke toestand van Zijn te verblijven. Veeleer identificeren we ons met ons lichaam, voelen en denken.

Yoga helpt je terug te keren naar je natuurlijke toestand van ‘Zijn’, waardoor je een intense rust en ontspanning kunt ervaren.

Bij meditatieve yoga worden de fysieke oefeningen met een speciale concentratie uitgevoerd en zijn de meditaties langer en dieper dan bij de reguliere yoga.

Schrijf je direct in!

meditatieve yoga

Power & Flow yoga

Bij Power en Flow yoga ligt de nadruk op fysiek zwaardere houdingen maar ook aandacht voor geestelijke rust. De combinatie van Ujjayi adem en Vinyasa houdingen maken het lichaam sterk en lenig en verbeteren het uithoudingsvermogen.

Voordelen:
  • Fysiek meer uitdaging
  • Kracht in het lichaam
  • Balansverbetering
  • Adem en bewustwording
  • Geestelijke rust

Schrijf je direct in!

Power en Flow yoga bij De YogaSchool

Mindfulness Cursus

Een mindfulness cursus volgens bij de YogaSchool. Wat houdt dat precies in? Mindfulness is het makkelijkst te begrijpen vanuit zijn tegendeel: leven op de automatische piloot. In de keuken, tijdens het autorijden, op het werk – let maar eens op hoe vaak we op routine draaien terwijl de denkgeest bezig is met iets anders, met verleden en toekomst.

Toch kennen we ook allemaal ervaringen van volledig aanwezig zijn: de adembenemende zonsondergang, prachtige muziek of een andere intense ervaring. Onze geest is stil, we zijn een en al aandacht. We proeven de rijkdom van het moment.

Mindfulness: De huidige ervaring

Mindfulness betekent simpelweg: volledig bewust zijn van de huidige ervaring. Je kunt het woord ‘mindfulness’ vertalen met ‘opmerkzaamheid’, van moment tot moment, zonder te oordelen over wat er zich aandient.

Intenser leven

Waar je aandacht is, daar ben je. Mindfulness gaat over de kunst om aanwezig te zijn in het hier en nu. Met mindfulness leef je intenser en bewuster. Door vaker je aandacht te sturen, leer je afstand te nemen van de spinsels in je hoofd. Je kunt je beter concentreren, je ontspant gemakkelijker. De geest wordt rustiger.

Mindfulness leert je bewuste keuzes maken

Door een mindfulness cursus te volgen leer je bewust keuzes te maken in plaats van automatisch te reageren. Hierdoor vang je stressprikkels eerder en beter op en ga je anders om met gedachtepatronen die niet behulpzaam zijn. Er ontstaat een hogere mate van bewustwording en je kunt beter je grenzen bewaken.

Mindfulness kun je oefenen

Mindfulness is een vaardigheid die je kunt oefenen. Hiervoor is de aandachttraining ontwikkeld. De Amerikaan Jon Kabat-Zinn heeft mindfulness met Westerse psychologische inzichten verenigd tot de achtweekse mindfulness training, welke nu al meer dan 35 jaar bestaat en zoals aangetoond door veelvuldig wetenschappelijk onderzoek, bewezen effectief is gebleken.

Investering van een mindfulness cursus voor particulier is € 300,00, incl. BTW; via werkgever/ondernemer € 450,00 excl. BTW.  Het genoemde bedrag is inclusief intakegesprek, werkboek en audio, en terugkom moment.

Mindfulness cursus bij de YogaSchool

Wanneer?

Voor de actuele data en beschikbaarheid verzoeken wij je contact op te nemen met Annemieke:
Stuur een mailtje naar info@youcanbe.nl of bel 06-28803897.

Master meditatie

Iedere les in de yogaschool wordt afgesloten met een meditatie of ontspanningsoefening.

Aangezien er regelmatig verzoeken komen van leerlingen tot verdieping van de meditatie heeft Marian besloten een meditatiesessie te geven. Ontspanningsoefeningen, mantra’s en lichte meditatieve yogahoudingen en een lange meditatie maken de les tot één mooi geheel met een kopje thee na afloop.

Wanneer?

Iedere eerste vrijdag van de maand van 19.30 tot 21.00 uur in studio 1 in Poortugaal. Soms zijn er uitzonderingen.
Bekijk de actuele data op het aanmeldformulier (Bij: “Ik wil deelnemen op”).

De kosten zijn €10 (contant te betalen voor aanvang van de les).
Voor diegene met een yoga onbeperkt abonnement is dit gratis.

Belangrijk om te weten is dat je deze avond echt veel intensiever en langer bezig bent met mediteren.

Waarom mediteren?

Meditatie heeft al positieve gevolgen voor je gezondheid en geluksbeleving als je het een paar minuten per dag doet. Wanneer je mediteert kom je tot rust. Je laat stress los en krijgt overzicht in je leven. Het helpt je te ontspannen en je leert jezelf beter kennen. Je komt als het ware dichter bij je ware aard. Meditatie kan ook een spirituele belevenis zijn.

Daarbij kan meditatie ook een groot aantal gezondheidsvoordelen hebben:  verlaging  van het stresshormoon, herstel van bloeddruk en het lichaam kalmeert en herstelt zich. Wanneer je stress kunt beheersen wordt je lichaam gezonder.

Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat mensen die mediteren aanzienlijk minder vaak naar de dokter gaan dan mensen die niet mediteren.

Schrijf je direct in!

De YogaSchool Master meditatie